tirsdag den 31. december 2013

Bogstatus 2013

Året er ved at rinde ud - og i den forbindelse er det vist tid til en lille bogstatus.

Jeg tilmeldte mig i starten af året Boghundens Bogchallenge, hovedsageligt for at udvide min læsehorisont og udvalgte derfor nøje forfattere jeg endnu ikke havde stiftet bekendtskab med. Min liste så således ud:

1 - Haruki Murakami - Blind Willow Sleeping Woman
2 - Camilla Läckberg - Englemagersken
3 - George R. R. Martin - A Game of Thrones
4 - Suzanne Collins - The Hunger GamesCatching FireMockingjay
5 - Jakob Ejersbo
5 - Karen Blixen
6 - C.S Lewis
7 - Jennifer Worth - Call the Midwife
8 - Harper Lee - To Kill a Mockingbird
9 - Carl-Henning Wijkmark - Jægerne på Karinhall
10 - Margit Sandemo - TroldbundenHeksejagtenPlejedatterenArvingen
11 - David Mitchell - Skyatlas
12 - Victor Hugo - Les Miserables

Desværre følte jeg mig lidt for låst i mine valg og endte med at bytte Ejersbo ud med Karen Blixen, alligevel fuldførte jeg ikke. Jeg er faktisk igang med at læse Karen Blixens Mit Afrika og C.S Lewis´digtsamling Spirits in Bondage, men min læsemotivation var ikke på det højeste i slutningen af min graviditet, og med en nyfødt har jeg desværre ikke fået dem færdiglæst. 

Jeg har derfor valgt ikke at deltage i nogen Bogudfordring i 2014, og vil istedet lade den spontane læselyst vælge bøgerne i det nye år. 

Årets læseoplevelse: Helt klart og uden tvivl var den største læseoplevelse i 2013 
Les Miserables af Victor Hugo, det var en stor udfordring, og den tog mig et godt stykke tid at komme igennem - men hvor er det bare en fantastisk bog, der var hvert et minut og hvert et ord værd.


Ekstra Anbefalingsværdige Bøger:  Haruki Murakami Blind Willow Sleeping Woman
                                                                         Suzanne Collins Hunger Games Trilogien
                                                                         Harper Lee To Kill a Mockingbird

Jeg synes faktisk ikke, at jeg har læst nogle desideret dårlige bøger i år, jeg har læst nogle lidt ligegyldige bøger, der hurtigt glemmes, men underholdningsværdien har alligevel været der i læseøjeblikket, hvilket alt i alt gør dette til et godt bog år.


Rigtig godt Nytår



3 kommentarer:

  1. Fantastisk læseliste! Les Misérables topper afgjort også på min bogliste! Jeg elsker den. Sikke en oplevelse.

    Og rigtig godt nytår til dig. jeg håber, du havde en skøn aften.

    SvarSlet
  2. Les Misérables har stået på min to-read liste længe, og mine forventninger til den, har altid været lidt uklare. Men nu rykker den lige lidt højere på to-read listen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var helt bestemt hård og tung at komme igennem - der er mange meget lange beskrivende detaljer. men samtidig er persongalleriet og selve historien s smuk at den virkelig er det hele værd.

      Slet