mandag den 11. august 2014

Peter Madsen - Valhalla



Peter Madsen
Valhalla 1 - Ulven er løs
52 sider
Tegneserie

Kort referat: I Ulven er løs møder vi for første gang guderne i Valhalla.
Fenrisulven er brudt løs, og det kræver guderne al deres viden og kunnen, at få den lænket igen.


Peter Madsen
Valhalla 2 - Thors Brudefærd
52 sider
Tegneserie

Kort referat: Thors elskede hammer Mjølner er blevet stjålet af jætten Tryd, som betaling for at få den tilbage vil Tryd have Freja til kone. Til Thors store ærgrelse nægter Freja at gifte sig med jætten, og Thor og Loke må tage sagen i egen hånd.

Peter Madsen
Valhalla 3 - Odins Væddemål
60 sider
Tegneserie

Kort referat: Odin er utilfreds med Valkyriernes udvalgte kæmpere til hans hær mod jætterne, og indgår derfor et vædemål, om at han vil kunne finde 3 heltemodige kæmpere, der vil kunne nedlægge hele valkyriernes hær. Odin drager derfor til Midgaard.
Livet tager sig dog en uventet drejning, da Odins brødre Vile og Ve hører nys om at han er væk, og beslutter sig for at overtage styringen af Asgaard.


Jeg var noget mistænksom da jeg faldt over Valhalla, tegneserien, som e-bog. Jeg var absolut ikke overbevist, om at det ville fungere, men nostalgien fik mig alligevel til at prøve, og meget hurtigt havde jeg hygget mig igennem disse 3 skønne fortællinger.
Jeg har så mange minder fra at have læst disse tegneserier som barn, det er sådan en hyggelig serie, og jeg nød den. Tegningerne er flotte, selv på en tablet, de er bestemt en hyggestund værdig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar